Tel. +385 1 4664 057   info@auto-mart.hr                              

 

Cjenik

        Autodijagnostički

             uređaji               

Vaš oglas ovdje

s linkom na vašu stranicu.

Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese.

I to 15.000 do 30.000 puta mjesečno.

Toliko puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu.

Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Novo! Prošireno izdanje Elektronike automobila       

   Naš    Auto - Servis

 

  Edukacija Autodijagnostike i elektroničkog menadžmenta vozila. Vidi više ovdje!

 

Kako održavati vozilo?

Zašto ne svesti održavanje vozila na bezbolnu rutinu.

     Prva stvar, koju vlasnik vozila mora imati na umu. Imati ili kupiti vozilo, ne znači kupiti stvar i staviti je u ili na regal gdje će te je naći i nakon nekoliko godina u istom stanju u kojem ste je i ostavili. Čak u boljoj varijanti, cijena toga predmeta može vremenom i porasti.
       
     Vozilo je stroj koji radi a kao takav se i troši, a što se troši i obnavlja se itd. Vozilo se koristi radi boljeg komfora, veće brzine prijevoza kao i zbog uštede u prijevozu ako se prijevozi više osoba istodobno pa čak ponekad i samo jedna. Primjera radi, ako dvoje ljudi u Zagrebu prijeđe relaciju od deset kilometara u istom vozilu istodobno, potrošili su jednu litru benzina u prosijeku ili cca sedam kuna. Da su istu relaciju prešli tramvajem, potrošili bi cca četrnaest kuna. Znači ostvarena je ušteda od sedam kuna. Ukoliko bi se tih deset kilometara, vozili u dva pravca, tj. gore pet i dole pet, ušteda bi bila dvadeset i jednu kunu. Tako se isto može kalkulirati sa uštedama na dužim relacijama. Znači, matematika je jasna. No, tako isto treba biti jasna i matematika korištenja vozila. Ako je automobil nešto zaradio ili prištedio, on isto tako mora i nešto koštati. Ovo je izvedena matematika za običnog smrtnika, dok oni drugi čije vozilo  aktivno sudjeluje u privređivanju, vuku još veću korist iz vozila.
     Krivo ili bolje rečeno, neispravno je mišljenje kako je bitno samo koliko vozilo troši goriva a za ostalo će ćemo već nekako. Odnosno, ne razmišlja se. Svaki vozač, sa prosječnim vozilom, opet u prosijeku, za 10 tisuća pređenih kilometara, potroši oko sedam tisuća kuna. I to je kao normalno. To je tako. Znači, samo u benzinu, jedan kilometar košta 70 lipa, to se mora, jer inače automobil bez benzina ne će ići. Gotova stvar. No, kad nakon 10 tisuća kilometara na vozilo treba potrošiti još koju kunu, panika! Pa kakav je to auto, stalno nešto treba, daj novoga, baci ga , zapali ga itd. Opet matematika. Benzin kupujemo, kao što rekoh, zato jer drugačije ne ide i to po pedeset, sedamdeset, sto kuna i sl. Pa kao to je podnošljivo, jer čovjek ne mora dati od jedan puta sedam tisuća kuna za deset tisuća kilometara. Idemo opet, matematika. Ako možemo dati sedamdeset lipa za benzin po jednom kilometru, mogli bi dati i još trideset lipa za održavanje vozila. To znači, svakih 10 tisuća km. tri tisuće su na strani za održavanje. Mislim, kako nije potrebno napomenuti, da nije niti moguće ni potrebno, ostaviti u servisu svakih deset tisuća km. tri tisuće kuna. Ako i jest, možda prvi pa drugi pa i treći puta, no četvrti će puta biti dovoljno i nekoliko stotina kuna za servis. Drugim riječima, tih trideset, odnosno, samo trideset lipa po kilometru, na duže staze, pokriti će i trošak guma, većih popravaka te eventualno registracije i amortizacije vozila. Ne zaboravimo, trideset lipa na 100 tisuća km. iznosi trideset tisuća kuna. Prebrojite se vi vozači, koji ste prešli stotinjak tisuća km. koliko ste dali na održavanje. To je samo trideset, neću reći koju lipu više, kako ne bi ostalo za novi stan.
  Ne koristeći se ovakvom jednostavnom matematikom, masa ljudi ne koristeći nikakvu pribjegava kupnji novog vozila i to
na kredit, bez obzira što to nije na njihovom nivou. Novi automobil, ukoliko čovjek njime ne privređuje, čisti je luksuz. Stoga, to si može priuštiti samo kompletno situiran čovjek ili obitelj, jer matematika kaže slijedeće: Ako vozilo košta sto tisuća kuna i još na kredit od pet godina, to izgleda ovako: za takvo vozilo, mjesečni obrok otplate iznosi 2.099.21 kn x 60 mjeseci jest 125.952.53 kn. To je manje više, konačna cijena vozila. Ako po nekim službenim kriterijima umanjujemo vrijednost vozila samo 10% godišnje, što nije realno jer je stopa viša,  znači, da smo za tri godine izgubili trideset tisuća kuna, plus dvadeset i šest tisuća kamata na kredit, ukupno pedeset i šest tisuća kuna, odnosno, skoro devetnaest tisuća godišnje. Ne želim na to dodati gubitak koji je neminovan ukoliko prodajete vozilo, jer je obračun daleko gori od mojega, kao i utrošen novac na tvorničke obvezne servise vozila. No, ako se ipak odlučite zadržati vozilo i dalje, godišnji gubitak i dalje progresivno raste a obvezno se vračamo na moju prethodnu matematiku održavanja vozila gdje novi automobil postaje polovni i zahtijeva iste izdatke kao i drugi polovni automobili plus naravno, gubitak navedene vrijednosti.

Stoga, potrebno je dobro razmisliti i proračunati, dali ostaviti već postojeći automobil, kupiti polovni ili se odlučiti za potpuno novi.

Pa sretno u začaranom krugu. Izvuci pouku!

Vidi: Kako kupiti polovni automobil ?

 
Google
 
Web www.bikepark.auto-mart.hr
www.waterbike-auto-mart.hr