|
NOVO! Naše usluge i proizvodi na 2-12 rata Ispušni sistemi
Ispušni sistem na vozilu, kao i ostale komponente vozila, ima vrlo važnu ulogu. Vrlo često, vlasnici vozila povjeravaju popravak ispuha nestručnim osobama, uglavnom sa nakanom sanacije ispušnog lonca radi buke. Naime, ispušni sistem na vozilu, osim stišavanja buke ima funkciju pravilnog i maksimalnog odvoda ispušnih plinova iz motora. Stoga, vrlo je važno odlučiti se za tvornički izrađeni lonac ili ispušni element, koji ima točno proračunat promjer cijevi i veličinu lonca u skladu sa snagom motora. Upravo radi toga, treba izbjegavati ručno izrađene lonce koji i ne moraju biti jeftiniji ili u krajnjem slučaju znatno jeftiniji. Posljedice ugradnje ovakvih lonaca mogu biti drastične: pregrijavanje ispušnog sistema, znatno povećana potrošnje goriva, gubitak snage motora i preko 30% te na kraju i smanjenje brzine vozila u svakoj pojedinoj brzini mjenjača. Cijena tvorničkih elemenata, izrađenih od strane renomiranih proizvođača u pravilu je uvijek manja za 20 do 50% od cijene proizvođača vozila. Ponekad, kada se radi o ispušnom elementu na vozilu gdje je dotrajao samo lonac a pripadajuće cijevi su zdrave, moguće je zamijeniti samo lonac što može znatno utjecati na cijenu popravka. No u svakom slučaju, opet treba ugraditi tvornički lonac, adekvatan snazi motora. Na slici br.1, prikazan je tvornički lonac sa svojim pregradama i perforiranim cijevima. Kod tvorničke izrade, za razliku od ručne ili neke malomanufakturne, vodi se izričito računa o kapacitetu propusnosti lonca u odnosu na snagu motora. Nadalje, na slici možemo vidjeti rezonantnu komoru koja je kod većine vozila razlićita. U rezonantnoj komori, dolazi do anuliranja frekvencije, što utječe na finalni zvuk izlaznih plinova. Cijene ugradnje pojedinačnih lonaca na vozilima srednje kategorije, kreču se od cca 350 kn uključujući porez. Na slici br. 2, prikazan je presjek jednog srednjeg protočnog lonca na vozilu. Samim pogledom na fotografiju, nije teško zaključiti, kako izradu ovakvog lonca treba ipak prepustiti tvornici. Slika br. 3, prikazuje nam poziciju na vozilu, gdje je u većini slučajeva smješten katalizator. Slika br. 4, katalizator. Tri su najčešća i najjednostavnija načina za dijagnosticiranje ispravnosti katalizatora. Prvi, vrlo neugodan miris iz ispuha, javlja nam kako se u katalizatoru odvija kemijski proces te je katalizator u najvećem postotku ispravan. Drugi, zvuk ispod vozila, podsjeća na zvrckanje kamenčića u kanti, kazuje nam da se šamotni uložak (vidljiv na slici 4. gornji dio) raspao u više komada koji vibriraju unutar limenog plašta a mogu uzrokovati začepljenje ispušne cijevi. Treći način jest, konstatacija neispravnosti mjernim instrumentima na tehničkom pregledu vozila ili radionici. Na dizel vozilima, može doći do začepljenja katalizatora a posljedica je tromost vozila. Na donjoj slici sl. 4, prikazan je tipični zamjenski katalizator. Naime, originalni katalizatori isporučuju se sa pripadajućim cijevima, koje su nerijetko vrlo složene a trajnost im je daleko veća nego katalizatora, čiji je vijek trajanja između 50 i 80 tisuća kilometara a u rijetkim slučajevima i duže. Cijene originalnih katalizatora kreću se od cca četiri do petnaestak tisuća kuna, ovisno o modelu. Cijena ugradnje zamjenskog katalizatora na vozilima srednje kategorije iznosi 1700-2000 kn uklj. porez. Na slikama 5 i 6, prikazana je estetika sportskih lonaca na osobnom vozilu i motor kotaču za ljubitelje jačeg zvuka i boljih performansi vozila. Poboljšanje performaci za cca 5-8%. Cijene sportskih lonaca, kreču od 950 kn uklj. porez. Montaža nije uračunata. Za motor kotače 500-800 kn uklj. porez. Montaža nije uključena. Posljednja slika, postavljena je kako bi mogli razlikovati ispušni element sa pripadajućim cijevima od ispušnog lonca koji se zavaruje na postojeće cijevi starog ispuha.
|