Tel. +385 1 4664 057   info@auto-mart.hr                                             

 

Cjenik

        Autodijagnostički

             uređaji               

Vaš oglas ovdje

s linkom na vašu stranicu.

Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese.

I to 15.000 do 30.000 puta mjesečno.

Toliko puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu.

Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Novo! Prošireno izdanje Elektronike automobila

  Naš    Auto - Servis

 

NOVO! Naše usluge i proizvodi na 2-12 rata

 

GEOMETRIJA  KOTAČA

 

                      

 
  

     Skoro je ustaljena praksa, da vozači ćim osjete nekakve vibracije na kotačima vozila ili zanošenje volana na jednu stranu, kao i nejednako trošenje prednjih guma, obavezno odlaze na podešavanje geometrije kotača ili kako se to popularno kaže, štelanje špura.

     Geometrija kotača (špur) tvornićki je podešena i tako fiksirana. Na doljnjoj lijevoj skici, na sponi volana, možemo vidijeti maticu koja pritezanjem nakon podešavanja geometrije, osigurava postojanu poziciju.

     Stoga, geometrija kotača, može se poremetiti udarcem kotača ili donjeg postroja  na neravninu na sesti ili najčešće na nogostup. Poremećaj geometrije, može uslijediti i habanjem gibnjeva donjeg postroja a najčešće spona volana (vidljiva na donjoj lijevoj skici). Zato. ukoliko se primijete gore navedene greške na vozilu, prvenstveno treba napraviti provjeru pohabanosti gibljivih dijelova prednjeg postroja te ih po potrebi izmjeniti. Izmjenom dotrajalih dijelova, geometrija kotača če se bez podešavanja vratiti u svoju prvobitnu poziciju. Samo u slučaju izmjene krajnika spona, potrebno je provijeriti i podesiti geometriju kotača a što je i sastavni dio posla prilikom izmjene. Pogrešno je i puno skuplje, prvo otići na podešavanje geometrije radi njezine nepravilnosti, koja se nakon naknadno ustanovljene greške na prednjem postroju, opet mora vraćati u prvobitnu poziciju.

     Na prvoj skici vozila, možemo vidijeti poziciju prednjih kotača u odnosu na zadnje, koji stoje paralelno u ravnoj liniji sa karoserijom vozila. Prednji kotači, lagano su upušteni prema sredini vozila (na skici preuvelićano) jer u vožnji imaju tendenciju ravnanja. Mjere upuštanja prednjih kotača u odnosu na zadnje, točno su tvornićki specificirane a obično je distanca oznaćena na skici plavom točkom kraća za cca 3mm u odnosu na distancu oznaćenu na skici crvenom točkom.

     Na trećoj skici, prikazani su i ostali elementi geometrije prednjih kotača. No, podešavanje prikazanih nagiba, moguće je samo kod starijih tipova vozila ili ćak i kod novijih ali skupljih modela vozila. Uglavnom, prikazani nagibi na novijim tipovima vozila su fiksni a njihova točnost ovisi o ispravnosti habajućih dijelova prednjeg postroja vozila.

                                              

 E-mail    info@auto-mart.hr 

 "AUTO - MART" d.o.

Sjedište: Kamaufova 2, Zagreb             Tel. 4664-057

         Autoservis: Heinzelova 66,                    Tel. 091/193 77 40

 

Google
 
Web www.bikepark.auto-mart.hr
www.waterbike-auto-mart.hr