Tel. +385 1 4664 057   info@auto-mart.hr                                             

 

Cjenik

        Autodijagnostički

             uređaji               

Dodatno osiguranje od krađe vozila

Vaš oglas ovdje

s linkom na vašu stranicu.

Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese.

I to 15.000 do 30.000 puta mjesečno.

Toliko puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu.

Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                                       

Kako izdati vlastitu knjigu i pritom solidno zaraditi?

 

   Na zahtjev povećeg broja posjetitelja naših web stranica, ovaj tekst napisao je autor knjiga koje se prodaju preko ovih web stranica u tisućama primjeraka, te se preporučuje pažljivo čitanje daljnjeg teksta onima koji imaju namjeru unovčiti svoje znanje.

   U zadnje vrijeme primamo niz upita o izdavanju vlastitih izdanja, kao i o slijedu postupka i zakonskih normi. Očigledno da postoji veliki broj ljudi koji bi se željeli profesionalno izrazitu u pisanom obliku, i svakako unovčiti svoje znanje, ali se ne snalaze u zakonskim i tehničkim zahtjevima publikacija (tu vam svakako mi možemo izaći u susret uz prihvatljivu naknadu).

   Za početak, želim naglasiti kako oni bez osnovnih sredstava nemaju baš nikakvih šansi za pokretanje publiciranja svojih tekstova. Naime, postoje potpore za određena djela, ali to se uglavnom odnosi na djela neprofitabilnog, odnosno umjetničkog sadržaja. To je svakako jedna dugotrajna procedura, i pitanje je hoće li se djelo okvalificirati kao takvo. Dakle jednostavno, želimo li objaviti svoje djelo, moramo to obaviti brzo, sa svojim sredstvima, i uprihoditi ono što smo zamislili. Slično ostalim poduzetničkim pothvatima, i ovaj zahtijeva investicije. Koliko su te investicije riskantne, ovisi isključivo o procjeni autora publikacije. U svakom slučaju, ukoliko je procjena valjana, profit je neizbježan.

   Dakle, svatko može izdati knjigu (fizička i pravna osoba). Uz prilog naslovnice, impresuma i dvadesetak stranica sadržaja prilaže se zahtjev Nacionalnoj Sveučilišnoj Knjižnici u Zagrebu za dodjelu ISBN broja, (Internatioal Standard Book Number) internacionalnog standardnog broja knjige, koji se baš i ne izdaje u svrhu zaštite sadržaja publikacije, ali se dobrim dijelom može i tako protumačiti.  

   Prilikom odluke o izdavanju svoje publikacije potrebno je imati na umu slijedeće:

  1. Sadržaj publikacije mora biti interesantan širem krugu čitatelja. Svakako da će knjiga edukacijskog sadržaja (prodaja znanja) naići na veći broj čitatelja negoli nekakva beletristika. No, niti to ne znači da romanopisci i ostali nemaju svoju klijentelu. Međutim, praksa je pokazala da komercijalna štiva imaju daleko bolju prođu. Recimo kao naslovi: Male krojačke tajne, Popravak elektroničkih uređaja, Kako sam sagraditi kuću, Kako sagraditi brod, Popravak kućanskih aparata, Uzgoj kućnih ljubimaca itd. Takvi se naslovi s kvalitetnim sadržajem prodaju u desecima i stotinama tisuća primjeraka širom svijeta.
  2. Tekst publikacije mora biti jednostavan i razumljiv konzumentima štiva. Kada govorimo o edukativnom sadržaju, nitko ne želi čitati roman pisan ala Agatha Christie, već traži konkretna saznanja i upute. Greška nerazumljivog pisanja i dobivanja na volumenu publikacije većim proredom i slovima rezultirati će negativnim komentarima i time znatno umanjiti vrijednost publikacije, a time i prođu, što je naknadno nepopravljivo. U slučajevima kada autor publikacije nije pismeno obdaren, ali je vrhunski znalac tematike koja se obrađuje, rukopis ili priču treba povjeriti nekome tko će to pismeno uobličiti (i tu vam stojimo na raspolaganju). No, bilo kome da se povjeri ovakav zadatak, potrebno je naći osobu koja će razumjeti  ono što autor htjede reći. Naime, ukoliko pisac teksta nije razumio autora, i ne poznaje struku  bar djelomično, štivo može bit lošije napisano negoli da ga je napisao sam autor, bez obzira na stilizaciju teksta.
  3. Pored sadržaja publikacije koji mora biti jasno naznačen, veliku pažnju treba obratiti na dizajn naslovnice. Kao što je to opće poznato, najvećim dijelom ambalaža prodaje robu. Stoga, naslovnica jest ta koja će privući ili odbiti potencijalnog kupca vaše publikacije. Ukoliko naslovnicom zainteresiramo nekoga za našu publikaciju, uz pretpostavku da je i sadržaj valjan, onda možemo računati da je ista i prodana. Ukoliko autor nema smisla za osmišljavanje dizajna naslovnice, takav posao svakako treba prepustiti onome tko ima, (i tu vam stojimo na raspolaganju). Prilikom prepuštanja dizajna naslovnice nekome drugome, nije uvjet angažirati kvalificirane dizajnere, već one koji za to imaju smisla i čije će vam se rješenje svidjeti. Nije rijedak slučaj da srećemo rješenja naslovnica potpisana imenima dizajnera, a da smo razočarani viđenim rješenjima. Stoga, vodite se po osobnom ukusu, i ukusu onih koje mislite impresionirati naslovnicom, bez obzira tko je naslovnicu dizajnirao.
  4. U skladu sa tekstom i stilu pisanja o kojima je bilo riječi, ipak treba voditi računa i o volumenu publikacije. Nekakav prihvatljiv volumen mora biti sadržan u cca stotinu i pedesetak stranica. Bez obzira što nam je svima znano kako takvu publikaciju ipak treba pročitati, praksa je pokazala da se literatura važe po broju stranica. Odnosno, manji broj od navedenih stranica tretira se kao bilježnica, oskudno štivo i slično.
  5. Za one koji baš ne raspolažu sredstvima za tiskanje svojih publikacija, po Internetu se može naći niz sugestija za publikaciju elektroničkog oblika knjige, i to u niz varijanti. Takve sugestije mogu dati samo oni koji nikada nisu ništa publicirali. Svima nam je poznato kako niti Microsoft ne može stati na kraj piratstvu, a kamoli mali publicisti. U ovoj maloj zemlji, dovoljno je samo jedan puta prodati knjigu u elektroničkom obliku, i nakon toga možemo zaboraviti daljnju prodaju. Jedan tipičan primjer vidljiv je iz ovih dviju knjiga promoviranih na našim stranicama a pisanim na engleskom jeziku. Upisivanjem naslova u Google, naići ćemo na niz stranica koje nude besplatno skidanje elektroničkog formata knjiga, odnosno s minimalnom naknadom. No, to se znalo i prije negoli je ponuđeno, s obzirom na cijenu poštarine za tiskano izdanje. Međutim, isto se je tako uzelo u obzir i tržište od nekoliko milijardi korisnika Interneta, u kojem se slučaju piratstvo može zanemariti. Drugim riječima, ne želite li pokloniti ono što ste napisali na hrvatskom jeziku, ne objavljujte u elektroničkom obliku, već čekajte trenutak kada će te to moći objaviti u tiskanom obliku.
  6. Što kada otisnemo knjigu, kako je plasirati? Kao što knjigu treba otisnuti u svome aranžmanu, tako je treba i plasirati (i tu stojimo na raspolaganju). Ako smo procijenili da je naše štivo kvalitetno i traženo, plasman neće biti problematičan. Interesantno je, kako većina autora traži nakladnika kao da su, kao već spomenuta Agatha Cristie. Takvi se poslovni scenariji sreću uglavnom na filmovima. Mali ljudi se trebaju boriti za svoju egzistenciju, a ponešto i riskirati da bi zaradili. Posrednici, nazovimo ih knjižare, uglavnom nisu zainteresirani za već otisnute publikacije zbog male marže. Ukoliko oni preuzmu štivo kao izdavači, autor dobiva svega cca 5%. Dakle neprihvatljivo za ovo malo tržište. No, Internet jest danas izvor informacija. Plasman publikacije preko svoje web stranice ili bloga, daleko je profitabilniji, jer se ubire sve, minus troškovi i porez, koji je danas 5%. Pored toga, za promociju i prodaju knjige koristi se cijela lepeza besplatnih oglasa (izrada stranica i promocija jest također dio naše usluge). Nije teško izračunati koliko knjiga treba prodati jedna izdavačka kuća da bi vam isplatila iznos koji možete uprihoditi prodajom samo jedne knjige u svom aranžmanu.
  7. Pa koliko to sve košta? Vratimo se opet na rentabilnost izdavanja knjige. Onaj tko misli da ne može prodati bar petstotinjak primjeraka svoje publikacije (u Hrvatskoj i državama bivše Juge kojima ne smeta ijekavština kada se radi o stručnoj literaturi), najbolje da odmah odustane od cijelog projekta. Sve kombinacije digitalnog tiska s kojim ćemo napraviti nekakvu probu pa onda... padaju u vodu. Digitalni tisak u nakladama od stotinjak komada ili nešto više, preskup je i ostavlja jako malo prostora za formiranje finalne cijene. Dakle, ostaje samo solucija tiskanja publikacija u tiskarama gdje je nekakva minimalna naklada od 500 (eventualno 300) primjeraka na gore. U takvom slučaju se već može izvesti računica. Cijena tiskanja naklade od petstotinjak primjeraka košta između 30 i 50 kuna po publikaciji. Naravno, cijenu će diktirati broj stranica, crno-bijela tehnika ili kolor, gramaža papira, uvez i slično (i tu stojimo na usluzi). No, s takvom cijenom možemo formirati i primjerenu prodajnu cijenu knjige čije se kvalitete nećemo posramiti. Dakako, tu su prisutni i troškovi pripreme za tisak (i tu smo mi po potrebi). Taj trošak ovisiti će o kvaliteti dostavljenog teksta, eventualnim fotografijama koje treba obraditi za tisak, kao i dizajnu naslovnice. Nije svejedno da li je tekst spreman za tisak u smislu stilizacije i lekture, ili je, kako mi to kažemo u žargonu, sirov. No, svi troškovi pripreme plaćaju se samo jedan puta. U naknadnoj nakladi, plaća se samo tisak.  
  8. Finalni obračun: Recimo da se radi o ozbiljnom autoru i traženom sadržaju. Primjerena cijena za knjigu od stotinu i pedesetak stranica kreće se između stotinu i tri stotine kuna. Dakako, cijena se formira po sadržaju koji automatski diktira i cijenu, kao i o kvaliteti tiska. Knjiga tiskana u crno-bijeloj tehnici biti će neusporedivo jeftinija od one u koloru. Uzmemo li jednu srednju prodajnu cijenu knjige od dvjesto kuna s kolor fotografijama i nakladom od tisuću primjeraka, dolazimo do inkasirane svote od 200.000.-kn. Koliko je tu investicija isplativa, prosudite sami.
  9. Ukoliko nađete potrebu za našim uslugama vezanim uz publiciranje, ne šaljite E-mail-om upite o cijenama, već se najavite telefonom za razgovor. Kako je to vidljivo iz gornjeg teksta, skoro je nemoguće dati bilo kakvu kalkulaciju elektroničkom poštom zbog manje ili veće kompleksnosti pripreme za tisak, za koju nam je potreban materijal kao i idejna zamisao publikacije.

 

   Kontakt:

     ZAGREB    Kamaufova 2  

Tel     01 4664 057      4664 133

                                                                Fax    01 4664 134

                                                     Mob.  091/193 77 40

 E-mail    info@auto-mart.hr 

                                                                     

 Sami procijenite koja vam je naslovnica atraktivnija.